iklan

Wednesday, September 1

Reminences of post darling KNM

Dulu every body loves KNM.. apa tidaknya dari single digit counter dia melantung ke 2x digit.. after many times ia beri dividen , bonus and split kini ia jadi setengah digit counter up till to this date.

Banyak pelabur yang kena trap dengannya  termasuk aku.. ialah dulu sistem yang aku buat aku tak ikut tapi aku ikut ckp orang dan nafsu diri maka aku juga terkena dengannya .. nasib la baik aku buang ianya cepat kalo tak samapi la ni terkena.. yang memilukan lagi semasa klci naik dengan megah nya tp KNM turun dengan memilukan hati pemegang2 nya. This is a living prof  that we must buy counter that on the uptrend and same upwave of the klci...I sold it 19april2010 as shown in my diary.

AHHHH aku sangat menyesal.. kenapa la  aku tak ikut sistem aku.. menyesal tada gunanya.. sesal dulu pendapatan sesal kemudian tada guna.. betul juga peribahasa ni...

CHART KNM


The chart above is of KnM from the primary top of  double digit on feb2008 to secondary top of single digit on jun 2009. Dan kini  ia dengan lemah gemalai berlenggok kebawah..... orng lain naik ia jatuh pulak hari.. banyak lak tu..

The chart above is of from metastock platform with elliott wave plugin. ( aku bukan sukaa pun elliott tp dulu aku amat suka giler .. kini aku dah bikin sisitem aku sendiri dan kini elliott wave counting hanya sekadar menjadi suka tengok aje tapi bukan ikutan. Tp si elliott ni kalo predict nya betul nobody can deny its accuracy. For elliott lover out there and they love elliott then they should use Elwave s/ware ..its quite good.. tp aku tak berani to use that Elwave s/ware  sekadar to help me to confirm kan dengan aku punya metodologi.

Chart diatas aku buat sendiri   .. dulu aku subcribe data .. tp aku tak subcribe lagi da .. all tak menepati citarasa sisitem yang aku buat untuk menterjemahkan bahasa pergerakan nombor nombor ni ...samada ia nak naik atau turun semua nya tertera dal nombor...

Bila rasa nya aku nak masuk KNM.. as of knm biasa nya aku akan tunggu PO jatuh keparas rm0.40 min kalu dia jatuh bawah lagi itu biar market decide by herself.. tak semestinya at 40 sen ia akan pergi .. adakalanya ia adakalanya tidak .. ini adalah  keran TA ni hanya sekadar takar yang kasar dan ianya tak tepat.. sesiapa yang bergantung sepenuhnya pada TA mungkin sekali ia beat the market tp at the end,  the best of TA anallyst end up with even drawback and most of the cases it end up dengan negatif . Rugi. So becareful my dear bros and sisters.

I must alwys becareful and keep in my mind that my TA sistem is only a guide and not 100% accurate... Tapi  its better than having no sistem at all..

To those that have succeded with fundamental as their sistem is good to them but for me If I can profited from the market whether Iam using TA with Fudamental in combination it shoul be better...I think I can rest my case

Kesimpulan 
As of KNM belum tiba masa nya untuk aku nak beli... hanya sekadar tengok aje pergerakan.. apa yang the big fund tengah buat  sekarang ni.. apa la ada pada kita.. the small ikan bilis yang sekadar membeli 100-500 lot dibandingkan dengan mereka yang membeli ribuan lot..

Lot sikit yang aku beli tak mampu untuk create the wave and we as hyeanes selalunya mendapat sisa sisanya saja.. tu pun jadi lah .. yang penting jangan rugi

Terima kaseh kerana membaca.. esok datang la lagi kita xchange idea.. bukan nak bertelagah tp untuk buat duit sikit....... BAAA IIIIIIII ( maksud nya bye)