iklan

Tuesday, March 24

whats ur take

ahh what the heck .. its just a game like any other game.. may be we.. the weakling ones that lack everthing that is the main reason why we always lose the game.

every game there should be a beginning.. and the best part is they( their inner friends) da tentukan semua kat mana penghujungnya dan berape jumlah ia akan pergi jua yang telah ditetapkan.. kalo terlebih pun adalah disebabkan pelabur bodoh macam saya ini mengejar saham yang hendak dicampakkan kepada kite.

kita yang bodoh lagi bengap dan lampi ini sentiasa tidak tahu kat mana mulenya dan kat mana penhujungnya.nak masuk awal takut tapi bile dah penghujungnye berani plak.

kite benar benar bergantung kepada the holy grail method kerana tiada kerje yang perlu dibuat hanya sekadar menanti signal buy and sell .. software tu kate beli kite beli dan depa kate jual kite jual .. kalo "menjadi" sebuk la kite tapi kalo tak jadi buat muke selambe dan muke kesian..kepada setengah pengamal TA ini adalah kaedahnye
tapi ade jua pengamal TA yang mengunakan kaedah yang berbeza dimana akal dijadikan sandaran kepada keputusan yang ingin di buat .. TA hanya timing tool dan akal penentunye..

kaeadah lain yang perlu dijadikan renungan adalah menggunakan faktor asas fundamental .. ini sangat mustahak .. seperti cakap livermoore.. pekara yang akhir yang akan menggerakan harge saham adalah earningnye iaitu untung rugi bukan rsi .. rsi sekadar pengukurnya saje .. dan kadangkale alat pengukur ni ada kalenya rosak.. kalo tak rosak ia di manipulasi oleh tuannye.. tak caye tanye tauke ikan sayur.. mereka jua pandai memanipulasi alat dacing mereka.. nak bukti lagi .. cube naik teksi yang bermeter di low yat .. cepat aje pusingan meternye bergerak..

ps/ bile agaknye masa aku akan masuk