iklan

Tuesday, March 24

perangkap samar atau bull da tibe...

yea.. the ci today da naik 20+ points. persoaalan nye ade ke klci kini da memulakan the new cycles in bull phase..
memang la benar setiap yang jatuh akan menaik tetapi adakah kenaikan ini sustainable agar sikepale CI dapt menaikan semua gerabak didalam nya.. selalunye kenaikan bear rali yang selalunya meningkat 25-38.1 or 50% adakah akan bertahan?

bagi pendapat saya yg 5 sen ni this rali is not sustainable as ...

1.. fundamentally ekonomi dunia yang rapuh kini dengan pelbagai masaalh perbankan dan segelenya tak betul... menjadikan kenaikan yang mengile ini bersifat meragukan..

2.. sekiranya di kaji dari chart chart gergasi seperti telekom.. ia berade at its top level. resort genting mbb tmi bursa tenaga dia berade pada paras maseh bawah.. kenape chart paten ini amat lain sekali dengan chart paten ci.. yang dapat menyerupai paten ci ialah ranhill ytl power ijm plant .. malah ioi dan klk ianye juge tak meyerupai paten ci.. dari pengamatan kasar sekiranye bull telah mulai menganas mengape paten irame semua chart chart ini berbeze..

3.. sekiranye ramalan astrolger khususnye tahun ox ni... depa kata si lembu ini selalu terpelecok dalam rentak iramaennye betul ke..

sekiranye kenaikan ini berterusan maka seronok la ahli ahli umno yang bersidang esok 24march dan persidangan ini akan lebih hangat lagi sekiranya presiden baru dapat dilantik. maka malaysia akan mendapat pm baru tak lama lagi menjelang april 09.kalo sekiranye sejarah dapat dijadikan panduan apabila umno bersidang maka klci akan rali gile..dulu kita selau dengar bile MIC bersidang kerusi kayu tak digunakan tapi plastik ..ni agar penganjur tak rugi dengan kerusi semua patah .. mintak mintak persidangan mereke kali ini tadalah yang baling kerusi..kenepe bermatian nak jd pemimpin ni hanye mereka yang tahu dalam hati masing masing.. kalo dulu.. pemimpin dulu disuruh menjadi ketua banyak yang tolak kerana takut akan tanggung jwb dan amanah yang perlu dipikul tapi kini dah berbeza semua nak merebut menjadi ketua..

berbalek pada ci .. dengan kenaikan ini persoaalnnya bole ka kita menyertainye.. datuk fundamentalis benjamin .. amat mare sekiranye pelabur kita mempunyai mentali gambler kerane mentaliti gambler ini selalunya yang untung mereka yang mendapat komisen kite aje..as usual what the gambler achived is break even ..

walau bagaimane pun ci mesti di pertahankan lebih lebih lg 3 pilihan raye akan dibuat serentak..banyak duit nak pakai tu .. kalo tak da duit jangan mimpilah nak menjadi wakil rakyat.
agaknye siape yang menang p/raya ini.. kalo ikut emosi geram para pengudi nampaknye pkr kut tapi ini pilihan raye ape ape bole berlaku..dengar cite haraka dan suara keadilan telah kena gam untuk 3 bulan ni .. agaknye apa sebab ...tak tahu lah seperti nabil selalu cakap ...lu fikir la sendiri..

ps.. aku rase was was la nak masuk kerane takut tak dapat keluar