iklan

Wednesday, March 25

elliott wave



bagi setengah pencinte TA, elliott wave method ni banyak jugak pengikutnye.. bukan ape ..sekiranye the right look ni kite da dapat grab.. u akan popular lebih dari nujum pak belalang dalam cite p.ramlee

elliott yang diasaskan oleh ralph nelson elliott ni.. senang aje.. ia ade 5 wave menaik dan 3 wave menurun.. tapi yang susahnya.. setiap satu wave ada lagi 5w menaik dan 3 wave menurun dan yang lebih susah lagi masa wave correction iaitu wave a, b dan c dan yang lebih paling susah lagi dalam corection terdapat zig zag(535)la
flat(335) la triangle la(33333) dan combination.. orang mude bole la mengire wave nye tapi kalo orang tue ..bole pengsan dibuatnye.
dalam kurungan ade numbor tu jumlah wavenye.. ade berani bole mencube kire..

tapi la ni semua wave counting tu da karang di permudahkan.. ade advance get, elwave,pta dll software yang dapat membantu ande.. kalo anda nasib baik leh la beli kat low yet rm 5 saje kalo ori rm 10000 ..ooo jngan play paly oo..

minta maaf blog ni tidak mengalakkan cetak rompak , menipu dan segala saudare mare dan sepupu yang sama erti dengan nye)..lagi pun menipu tu tak berkat weh..

sambong blek cite pasal elliott ni.. la ni kalo klci (si minah pasar ni) kat wave berape?
mengikut perkiraan wave.. siminah ni ia berada kat wave 4.. sila lihat rajah kat atas .. kalo ade rezeki maka ianye akan jatuh dan menuju ke wave 5 ke bawah.. dan pada mase tu untuk investor leh la kutip ye bebanyak..beli sakan mase tu..patient boy u need that trait to succeed..

ape yang anda lihat la ni.. siminah ini ia adalah dalam corrective wave sebab tu ia naik ketas.. untuk fase ni siape yang ade realtime screen seperti bloomberg dan yahoo la ni pun da ade.. bole la memain skit
namun bagi pelabur conservative kite tunggu ianya berakhir..
dan sekiranya perkiraan wave ni betul maka berdendang la kite mengumpul sebanyak banyak saham bile ianya jatuh dari base 805..
tu ikut elliott wave cakap.. kalo salah kite amek strategi lain.. ande da bersedia dengan strategi B ande..

ps... main saham ni sentiase mesti ade plan B.. baru leh jaya..jangan rely pada satu method aje.. fundemantal paling pasti.