iklan

Thursday, March 26

the great pretender..

hi ...
straight to the point.. apabila anda mendengar kawan( bukan sahabat ni tau) bahawa bermain saham tu senang dan boleh cop duit hari hari maka sediakan 2 perkataan utama anda.. GET LOST..
begitu jua sekiranya kawan anda mengatakan bahawa mereka berjaya membeli saham pada harge terendah dan baru aje menjual nye pada harge tertinggi maka tambah lagi 2 perkatan ini F*** U .. kalo la benar sekali pun ianya hanya sekadar beginners luck dan ianya datang satu dalam seratus.. bermain saham ni bukan dikira satu call aje ianya adalah di kira dalam satu tempoh masa.. maksudnya sekiranya anda betul pada permainan pertama dan kalah dalam 4 permainan lain dalam sesuatu tempoh maka ianya dikira kalah.. ataupun anda kalah hanya satu permainan (call) dan menang dalam 4 call yang lain namun jumlah kalah yang pertama itu melebehi dari gain yang anda dapat dari 4 call ande itu pun dikira kala jua.. seperti great bernard barruch cakap "those that say they buy at the bottom and sell at the highest are great liar.. tapi ape yang paling pasti ialah tengok la buku akaun bank kite masing2

bermain saham ni bukanla mudah seperti anda dengar dalam iklan paper leh wat duit
rm12000 dalam 12 minit.. betul ke..

anda pernah dengar Sir issac newton.. bagi mereka yang tahu.. mamat ni dia lah yang mengire formula graviti untuk kite.. dia pernah bercakap bahawa beliau dapat mengire formula pergerakan cakrawala tapi dia gagal untuk mendapatkan formula untuk mengira pergerakan pasaran saham.. dia cakap macam tu kerana dia juga bermain saham.. dan kala teruk dalam satu bubble.. anda ada dengar the south sea bubble.. istilah bubble ni macam kite kena dulu la Tech boom tahun 2000 .. ade ingat

sambung cite pasal newton tadi .. geram nye dia pasal south sea tu tadi kalo ade orang yang cakap perkataan south sea dia kan melenting..

thanks for reading

ps.. market pada la ni adalah khusus untuk mereka yang ade the trading mind set.. its for trader market not for investor.. masa this "sucker ralli" ni amek la peluang mane yang bole..