iklan

Tuesday, March 24

dont hate them

sometime it makes me wonder .. who is ur best friend.. dalam istilah lain sahabat.. definasi sahabat adalah dia yang benar ingin menolong kite dalam apa cara pun.. tapi kini sahabat da ta ade lagi ..yang ade cume kawan dan rakan.. kawan dan rakan ujud sekadar mereka menngisi ruang kosong kite aje..mereka sekadar ingin nak tau masalah kite tapi tak mau tolong menyelesaikannye.. sekadar hanya mendengar masalah dan dalam hatinye mereka berkata .. padan la muka kau.. act sangat ..

sekiranye anda mempunyai kawan kawan hatinye macam ni waspadala.. namun sekiranye anda tahu ada rakan yang mulia hatinye igin membantu anda maka jaga lah ikatan itu..namun ape yang penting ialah jangan sekali kali anda mengunakan sahabt anda itu untuk kepentingan diri anda

sama lah jua dalam arena ini anda tentu ade mempunyai kawan yang ingin bersahabat dengan anda.. ianya berbuat baik kepada anda memujuk anda memasuki kursus ini dan seminar itu.. selain boleh memberi anda diskaun apabila membuka akaun dengan beliau dan menjanjikan anda bahawa saham ini akan menjadikan anda kaya raye tanpe anda membuat kerja .. maka katakan dalam hati anda 2 perkataan ini .. GET LOST.

anda tentu telah melayari berpuluh atau beratus blog kononnye untuk mencari maklumat bagi menolong anda jadi kaya..atau niat hati anda mencari pembloger yang dapat memberi tip tip agar anda jadi kaya .. hentikan la usha anda itu.. ia sia sia saje.. pada mulanye ia ingin menolong tapi bila anda tanya lebih sikit aje dia buat tak layan..kenape ia perlu tolong anda kerana kehadiran anda sekadar menyusahkan dia saje.. lain la anda membayar servis kepada dia .. pada mase tu tentu dia adalah semangat ia ingin menolong anda..
begitu jualah iklan yang anda lihat dalam paper.. bagaimana forex ,saham, jualan melalui internet dan lain lain nye telah menjadi sesaorang tu kaya raye..semua ini hanya la gimik mereka ..kalo mereka benar benar berjaya kenape mereka maseh menjual buku dan memberi ceramah.. tidak kah mereka boleh buat duit berjuta dalam masa seminggu..nak buat duit ape lagi beri ceramah.. kalo saya da tak perlu memberi ceramah lagi dok diam main saham boleh buat duit berjuta dalam masa seminggu.

tidak jua dinafikan ade jua yang benar iklas tapi selalunye yang telah berjaya depa diam aje.. logik ke mereka yang telah mencipta satu sistem yang boleh buat duit ingin berkonsi maklumat tersebut dengan anda .. atau anda mempunyai resepi pesembor yang sedap ingin memberi resepi tu pada orang lain..

untuk itu anda perlu mempunyai semangat dan azam yang kuat untuk berjaya tanpe mengharap eksan orang lain memberi tip pada anda .. kerana kalo dia da mati bagaimana dengan anda.. macam mana anda bole untuk terus berusrus niage kat bskl..

ps.. ni saham bila agaknye nak masuk..