iklan

Monday, July 11

sekiranya tak menang aku tak akan masuk

Pemulaan
aku da buat keputusan
sekiranya nak memain sekadar teteka aje.. baik simpan wang tu  aje kat pnb
pulangan dividen lebih tinggi

tp sekiranya pulangan dari stock market lebih dari dividen asb
maka aku masuk market

didalam senarai stock list aku
berikut adalah dalam andaian aku kat mana po dia nak pergi

klci da all ok
aku tengok dia nak naik 1650..... itu minima

usd/rm
dia nak naik rm 2.85

ammb
dia nak naik rm6.90

maxis
dia nak naik rm 5.95

sime darby
PO ialah rm 10.2

 icap
nak naik rm2.65

pchem
maseh lagi mencega.. kerana ia belum lagi out of range

Andaian
kesemua da nak naik pada angka itu
dan itu adalah minima
PO yang tepat aku tak tau
tp dia menjuruskan ke paras itu.. lebih kurang

apa maksudnya ni
maka maksudnya ini adalah kini semua stock diatas stock sdg dalam uputrend

jernal aku akan bercakap pasa ini aje
mulai dari hari ini aku akan teruskan update pekara diatas sahaja
dengan tambahan atau pembuangan sekiranya pemilihan aku salah

Kaedah diguna pakai
pekara diatas adalah dibuat dalam kontek TA saje
dan TA adalah cara aku... tak ada akal itu korang punya hal la
aku cara aku