iklan

Wednesday, July 6

benar ,,tiada yang benar melainkan yang benar

To secure ourselves against defeat lies in our own hands, but the opportunity of defeating the enemy is provided by the enemy himself.
                                                          
The Art of War by Sun Tzu (500 B.C.)


aku menulis ni sebagai catatan aku
catatan yang mengambarkan penterjemahan aku
ke ats apa yang di ucapkan oleh market

untuk itu aku sekuat mungkin bercakap benar
bukan untuk menyukakan hati pembaca
bukan jua untuk jadi popular
sekadar menjadi catatn kekawan aku bila
aku sudah Tiada

segala yang ditulis ni adalah yang benar
tak mau lagi mulut ni bercakap yang palsu lagi dusta

apa la guna berdusta
ianya tak berkat lagi dibenci oleh Tuhan aku
nanti sampai ke akhirat aku akan digelar pendusta
itu aku tak mau lagi

sekiranya aku salah... itu adalh kelemahan aku
yang salah dalam mentafsir apa yang dituturkan oleh market
atau tuli untuk menerima arahan dari "market"
dan yang sedih aku mentafsir mengikut emosi takut dan tamak aku

dalam "game" ni tiada istilah sorry
sorry di terima tetapi dengan syarat

syarat pertama
aku dimaafkan sekiranya aku dihilangkan ekuiti aku

syarat kedua
aku dimaafkan dengan menanggung tekanan emosi aku

untuk market bersama aku
aku mesti bercakap benar
kalu tidak market akan "punish" aku sekeras keras

hai aku
benar la dalam segala hal