iklan

Sunday, July 31

kawal emosi takut aku

Minggu 31 dari 52dalam tahun 2011

kedudukan aku dalam rajah " Happy Trading" diatas...
4 dah dan kini 5

Minggu ni aku mula berpuasa ..kalo ikut kalendar kuda mulanya isnin ni 2 ogos2011

Pileh dulu kaedahnye  nye

aku adalah  mid term trader ….dimana jual beli aku mengikut cycle fasa momentum..
masa perjalan ni kekadang sampai berbulan..
bagi yang terer bermain secara trading dimana jangka nya cukup sehari atau dalam masa tempoh trading margin maka blog ni  tak  sesuai untuk anda.. 1000 apology

Mula nya ia

 Signal aku beli telah berbunyi 8minngu yang lalu .. ni aku tau dari sistem yang aku reka sendiri…
Ya ni sistem aku…. maka kalo salah aku aku sendiri tanggong…

 Emosi takut terus berterusan
Sungguh merimaskan.. tu yang aku ingin simpulkan


Kepala gerabak nya …… klci
Walau apa yang telah menakutkan aku aku tetap hold on ..aku tengok dia nak naik ke arah PO(price objectif) 1650..... itu minima aje
namun terdapat sedikit lemah,,, kerana internal stoch nya da lemah begitu jua macd
Namun uptrn line maseh up

Cutloss aku belum trigger lg kalo aku salah

 Klci dari  1565 mata minggu lepas .. minggu ni  jatuh pada paras 1548.. jatuh 17 mata minngu sebelumnye  12 mata…kalo dari paras tertingi 1595 dan da jatuh 47 mata
tu biasa bagi market.. market tak tiap tiap hari nak naik aje  aje..

 Namun apa pun…. uptrend klci maseh menaik and still intact
Namun Internal Stoch dah negatif dan ni petanda bergelora untuk klci ni dalam tempoh terdekat ni begitu jua  macd  da jd negatif…

Ni petunjuk arah nye dimana ia akan pergi ….. diusd/rm
PO yang aku andai dia nak naik rm 2.85

Minngu kini hege rm 2.972  dari 2.9775
Ringgit malaysia dgn usd bertambah naik..
Long term uptrnd maseh up

ammb

 PO aku rm6.90
maseh tetap menanti arah PO tu
dia naik ke  rm6.49 dari  rm6.47minggu lepas
Internal macd dan stoch da negatif

maxis
PO aku target rm 5.95
maseh tetap menanti
kini hege rm5.50 dan naik dari 5.49

sime darby
PO aku ialah rm 10.2
maseh tetap menanti

minggu ini hege rm 9.15  dari  rm9.20.. kesian turun

icap
PO aku ialah rm  rm2.65
maseh tetap menanti

kini hege rm2.16 dari rm 2.18 minngu lepas

pchem
PO aku belum dapat lihat lagi
maseh lagi mencega.. kerana ia belum lagi out of range
belum lagi membeli

kini hege rm6.85

Tindakan ketika ni
Masa untuk aku mengawal emosi takut

Yang kini emosi ku telah bergelora
Rasa menysal beli …..kekadang menyelinap kalbu  kesesalan

Kalo aku banyak duit lagi maka aku beli pada paras ni.. sekadar mengumpul saham saham orang yang tak mau lagi untuk menyimpan

walau apa pun aku maseh teguh dengan TA aku ni.. TA ni ialh tafsiran aku
signal aku da berbunyi 10jun2011


sistem  diguna pakai
sistem aku adalah  adalah dibuat dalam kontek TA saje
dan TA adalah cara aku... tak ada akal itu korang punya hal   la
aku cara aku.. dalam TA.. aku mentafsir bahasa market