iklan

Saturday, July 16

emosi bergelora.. namun uptren intact

Minggu 29 dari 52dalam tahun 2011

Mula nya ia

Setelah 6 minggu
signal beli telah berbunyi
 … namun pd minggu ke 6 ni …KLCI ni dah mula nampak lemah. Dia nak meng “shake out” semua orang yang lemah daya  bagi mengharungi ombak gelora pd tempoh terdekat ni..

Bagi yang kuat dia berjaya
Bagi yang lemah pasti gagal

Hai nak kan berjaya aku perlu meng harungi hujan nya dulu
Sebelum pelangi sinar kembali.. agar dapat beronok ronok

Seminggu sblum “bresih” CI naik ok aje..  tp lepas bersih elek.. ci ni jatuh plak.. pasal ape eek..
Adekah ia sudah goyah ..  dari 1595 mata minggu lepas .. minggu ni jatuh keparas 1577.. tu biasa bagi market.. market tak tiap tiap hari nak naik aje..

Namun apa pun…. uptrend klci  maseh menaik and still intact
Internal Stoch dah negatif dan ni petanda bergelora untuk klci ni dalam tempoh terdekat ni
tapi macd mase lagi up… so hold on

Adakah kelemahan ni akan mencatatatkan koreksi kearah new bear.. atau sekadar berlaku sedikit retracement untuk ia berehat sebentar mengumpul tenaga .. untuk bull terus berlarri
Retracement kearah paras  FIB number  ape ye?.. kita tengok aje

Kedua dua aku tak tau.. selagi internal ok dan tren line up maka bersedialh menghadapi gelora..


Kepala gerabak  nya …… klci da all ok
aku tengok dia nak naik ke arah PO(price objectif)  1650..... itu minima aje
namun terdapat sedikit lemah nanti kerana internal stoch  nya da lemah
Namun uptrn line maseh up
Cutloss aku belum trigger lg kalo aku salah

Ni petunjuk arah nye….. diusd/rm
dia nak naik rm 2.85
Long term uptrnd maseh up

ammb
maseh tetap menanti

dia nak naik rm6.90
Terdapatr sedikit lemah pd TA
Namun maseh up…
kini hege rm6.40



maxis
dia nak naik rm 5.95
maseh tetap menanti
kini hege rm5.49

sime darby
PO ialah rm 10.2
maseh tetap menanti

kini hege rm9.12

icap
nak naik rm2.65
maseh tetap menanti
kini hege rm2.19

pchem
maseh lagi mencega.. kerana ia belum lagi out of range
belum lagi membeli
kini hege rm7.06

Andaian
aku adalah mid term trader dimana jual beli aku mengikut kitaran fasa momentum.. masa perjalan ni kekadang sampai berbulan

Tindakan ketika ni
Masa untuk aku mengawal emosi takut da pun  tiba
Yang kini emosi ku telah bergelora

Rasa menysal beli kekadang menyelinap kalbu
Kalo aku banyak duit lagi maka aku beli pada paras ni.. sekadar mengumpul saham saham orang yang tak mau lagi untuk menyimpan
walau apa pun aku maseh teguh dengan TA aku ni.. TA ni ialh tafsiran aku
signal aku da berbunyi 10jun2011


Kaedah diguna pakai
pekara diatas adalah dibuat dalam kontek TA saje
dan TA adalah cara aku... tak ada akal itu korang punya hal la
aku cara aku.. dalam Tafsir bahasa market
walau apa pun aku maseh teguh dengan TA aku ni.. TA ni ialh tafsiran aku
signal aku da berbunyi 10jun2011… ni aku ada tertulis dalm tulisan blog ni