iklan

Wednesday, May 13

pileh salah satu and take ur stance


update19mei 09
memang aku da salah dan silap percaturan aku pade that rotten stock.. ingat nak memain tp da terjerat biar lantak kan dia bawah selimut aku.. aku tak akan jual dia walau ape jd.. kalo teruk teruk pun ia jatuh bawah 40sen lepas tu naik la dia ape nak risau..orang tak buat average down aku akan buat average down kat dia.. wat ape asik nak kasi depa saje yang untung..this is my hard earned money.. i will not bow to their pressure.. kau tekan macam mane aku tetap akan sabar.. seronok lagi ade..

berbalek pade pasaran si klci dia ni penentu dan kepala keretapi.. kalo dia ok yang lain akan tetap ok.. dia ni nampak da kene demam sikit.. s/term dia nak jatuh coz po da sampai dan kini stoch dan rsi dan mulai weakening.. mampus ranhill aku .. ingat nak buy hi then sell higher tp malang real bull belum bermula .. that strategi lom boleh pakai lagi..

senario 1
kalo ikut chart l/term adekah kini wave 3 yang da sampai kat 1035 dan akan jatuh at 900-950 .. itu purist elliott ckp.. tp market is the master dia buat ape yang ye suke dia nak buat.. kalo jd begini maka w4 terbina maka merane la kite.. ding dong dia akan lame dia berlegar dalam trading range.. tak ade kenaikan yang mendadak..namun yang bagusnye iakan membuat new hi..lebih 1035 nanti.. senario ni aku tak suke kerana aku tak dapat beli banyak..

senario 2
ni senario aku suke.. kenaikan at 1035 is the wave 4 up dan ia akan membuat wave5 kebawah dan ia akan jatuh bawah 805 and kalo jd this one bole beli sakan..

senario 3
ni senario yang paling mudah ..easiest thing in the world.. ikut aje rentak simalaun td dan amek position dengan sistem yang aku sendiri buat.. this is my last arsenal



ape aku punye pandangan?ni penting kerana aku tak akan asek nak tengok aje aku mesti amek position.. untuk amek position aku mesti ade stance.. mane stance aku..
biar aku termenung dulu...nanti sambung



upadated 18mei09..9am korang ingat aku nak jual ke.. bole.. bole .. boleh belahla
gelora yang memuncak muncak ni betul betul menggoda aku untuk buat cutloss.. tp aku tak kan lakukan.. dalam hati ni aku da tau aku da salah.. salah from the beginning.. aku tau market da lemah tp dek desakan ..dan emosi untuk bermain main da terklik lalu terbeli.. dan ni lah akibatnye.. tp tak pe.. dana aku mase ade lagi 95% tak pakai .. kalo ade rezki kat mana yang aku da target nak beli aku akan beli semuanye.. korang tengok la siape yang akan kalah nanti.. aku serious ni.. I wont lose and i am not showing off atau syok sendiri .. as this is my war I fight till the last drop of my blood u stinking moron blood sucker..

ps.. now u nak fall u fall la.. jatuh la seteruknye ..aku akan accumulate nanti..u moron sucker pencekik darah.. u buy the low and u sell the high to the sheep like me.. i will do the contra what u did..i will buy the hi and u forget that i will then will then sell it higher.. as I know where are u going.. not with exactness but very near to it..
kau nak buat ape buat la .. aku tengok aje .. tak nak pakse

updated17mei09 da tau pasaran lemah(CI) kau beli wat pe?

(kata kata ni aku tujukan pade pasaran klci..ade yang bertaraf sensored x-rated kerana aku geram sangat dengan dia yakni pasaran klci)

hoooi dunniya nheh.. ketawala.. perli la.. kutukla aku sepuas2nye.. aku rela..aku langsung tak marah.. namun bertambah disiplin dan cekal dan berlipat sayang lg aku dibuatnye kerana ketawe kauorang.. pasaran ni ingat aku akan kalah ye.. biar darah ni.. kau sedut sepuas2nya tp aku tak kan lepaskan pegangan aku.. biar dia jatuh satu sen aku tak kan jual.. ape aku nak takut its just money and its all in the game ...aku lom kalah kerana aku maseh bertahan dan aku tak sanggup kalah
( mampus aku kalo boss aku tengok blog ni.. ni duit dia)

"knife ..just like a knife.. i am deeply wounded..(nyanyi la skit untuk aku.. i needed that)... tp ingat i will not surrender neither will i loosssse..

situasi kini.. mencari alasan
aku saje yang tau emosi ni .. lg skali aku bermenung kat dalam tandas seorang diri.. aaah.. why this time it fails miserably.. mencari alasan tak mau mengaku kesalahan diri.. da dapat alasan dah..ni semua sistem ni punye pasal la.. ingat MA ..price chart da out dari gatenye.. kalo ade rezcky agar ia tak jatuh ke gate MA kedua..tu harap aku tak nak pakse dia.. tp kalo tengok klci.. ia da lemah.. macam kepale kerete api yang da longlai tak larat untuk menarik gerabak2 lainnye.. da hilang steam perlu rehat dulu untuk bermain balek .. adekah ci dah mula lemah tenage batinnye kerana stoch da hoooker down kerena PO da lebih kesampaian.. atau orang pakse dia main lagi kerena nak menjerat ramai orang bodo spt aku terkena lg..kerana macd still up.. up trend still in tack for long term.. ape maksud ni?

minggu depan
alamak.. banyak pekare yang akan membuat ci nak jatuh minggu ni.. antaranye
1 swine flu 2 ekor da kene..
2 politik kat perak hancur..21mei tau keputusan.. aku harap orang islam ni bersatu la balek kalo tak hancur dia kat tanah air dia sendiri
3 dow jone .. yang sekor ni turun plak
4 lain lain...oo dunniaya nheh.. tolong tambah untuk aku..

ps memujuk hati
.......nak jd ape jd la.. czar tak kesah.. risau aje


updated 15mei09 6am
terkenang kenang mase lame
hanye tingal kenangan.. tersenyum sendiri.. tapi bile ingat kat saham aku.... uuuweek..aaarrgggh


sori for the blur pic .. it was taken during the 80's


to john, lee, ranjit,beb, zack,jan,edwin, robert,quaza,jong,lan,key,zul,yie,fuzina, leh... and the gal I forgot her name.. now remember habshi
(sori not calling ur all guys doctor) do you still remember the pic?

take care of ur patient well
as for me i had left the profession as i hate to see my patient dies





nak tengok org bahlul main saham
my folio


update 14mei09
day 1

kan aku da ckp setiap kali aku beli mesti ia jatuh .. yang pelik bile aku tak beli ia naik cantek aje.. ape la punye nasib..

emosi kini
tp tak pe( memujuk perasaan agar tenang,, tp takut sebenarnye).. "kan aku ni investor dan aku tak layak untuk membuat trading..ni kan hari pertama dan aku takut untuk membuat pekara yang aku tak tahu.. dia orang boleh la .. terer siap ada 3-4 terminal yang canggih.. yang aku ade .. hai ciput aje..semua takmencukupi.. jd aku pileh cara ni..cara kampong .. tu la sebab aku pileh jd investor not trader macam semua orang..( menagih simpati tp pasaran peduli ape kau.. siape suruh beli.. gatal tangan)

mencari alasan agar siape dpt disalahkan
hari ni tan teng Boo dari icap (star 14mei09) ia yakin yang pasaran akan menaik dan low 805 tak akan dicecah lagi.. dia ni lagi satu.. ade telur ..berani bercakap dan ade prinsip sama la macam apex dan cimb ade berani dan prinsip.. tp research hse ni kate sebalinye dari TTB.. aku tak kisah la dia orang punye ckp janji ranhill aku naik .. kalo sistem aku ni kali salah aku akan humban ye jauh jauh..

ps padan muke kau berlagak sangat.. rahhill kau jatuh..yeh yeh
sabar sabar sabar sabar sabarsabar
kalo salah aku cut loss.. untuk transaksi lain berikutnye
13mei09
day 0

nak tengok org bodo main saham.. dia gune sistem yang tah ape2.. mintak mintak jd la..selalu mntak dan harap tak jd gamaknye..kalo sori tada sori.. dimaafkan boleh tp dengan penalti...kalo sala mcm ni la..

buy 5030.kl at .995 purata at 50lot.. nak memain..gatal tangan.. total rm4975 at .7% brokeraj and stamp duti total rm5021 anggran

aku target kat 1.3
aku cutloss at..

apa la nasib kali ni....nak cube nasib...