iklan

Tuesday, May 12

bull dah penat....

Update12MEI09.. as writeup 6.30am
Hari ni mungkin ade kejatuhan kepada index agaknye...

Politik kat Perak mrnyebelahi Pakatan .. ni yang bskl tak suke dengar..

Lagi pun the wind(rsi/stoch) telah mulai on the down side..but the tides(McD) is still up...

volume semalam nampak da climaks kalo banding dari hari sebelumnye..

po untuk klci dah terlebih 30 mate.. ia perlu untuk bernafas semula

internal dah mula hook dn on weekly.. be rsi or stoch

klci dengan klcif jauh beza.. klcif 10 mate diskaun nampaknye ianye petande tak baik

IPI Mac jatuh. growth rate revised to dn side..

DJ jatuh sikit..100 mate lebih dn

tp market siape yang boleh kuasai dia kecuali pade people in the know

PS aku salute dan tabek kat cimb research team dan apex equity reaserch.. depa sungguh tetap kat pendirian mereka yang mengatakan klci akan jatuh bawah 805.. mereka pakai EWP as their tool.. mereka bebetul ade prinsip.. tak macam setengah reaserch house bile klci naik dia kate pasaran akan melambung tinggi.. bile esok klci jatuh dia kate pasaran akan merudum .. betul tade telur .. buat orang confuse.. salah ta ape tp biar ade prinsip..



kite sambung lagi pasal bull and bear

dalam kitaran bull.. ni definasi aku dan ape yang aku faham pasal bull mengikut sistem yang aku rangka cipta..kalo dalam buku semua orang da tau..ianye untuk ingatan aku

bull.. buller.. bullish
setelah price chart keluar dari "paten out" selalunye PC sampai PO yang aku target on the dot.. kalo lebih pun sikit.. at this stage I just call it bull..setelah itu MA dan Macd mula weak dan tapi bile bullish sangat ia menaik melebehi 100peratus dari PO aku dan kalu buller stage dia menaik 50 peratus aje..at that stage aku akan sentiase mencega the next bullish paten yang baru terbina..

fibo level
Kalo ia buat pembetulan ianye tak jatuh dari bawah dari low yang PC telah alamai dan selalunya 50-78peratus is my favorit ..

fail po target
Kalo ia membuat pembetulan selalunye MA paten target ia tak sampai lalu mebina semula paten paten bullish,, at that stage its bullish

minimising slippage and komision
kalo at bull cycle aku slalu tak buat cutloss.. kerana aku beli syarikat with strong fundamental with good cash flow and low gearing..good prospect for PM


pengurusan dana
kalo bull aku berani guna 100percent tunai and I will patiently wait..

ps..mungkin apa terma yang aku pakai ni aku sendiri yang tau..sori amat sori telah memningkan kepala pembaca..
as i said i am investor not a trader so this method may not be applicable to most of u.. as differnt set of people they approch the market differently.. tp ape pun yang penting biar ade untung dan bank akaun bertambah.. please doa untuk aku dan email aku kalo tak faham and I glad to help if my help dapat membantu....

esok kite cite pasal bear untuk renungan semua dan untuk ingatan aku