iklan

Thursday, April 16

aaah..... masuk aje la

UPDATED 28APRIL09
KEJATUHAN CI
ALASAN 1 : ni semua babi punye pasal , sebab selsema babi CI bebaik2 menaik kini da nak merudum.. dulu masa 2002 selesema burung tp la ni babi.. dalam babi ni semememang ade influenza virus type A tp dek banyk flu virus yang ade.. virus da cross pathogen dan melahirkan zuriat baru H1N1.. boleh mati kena virus ni..kerana ia merebak dari humam ke human melalui udara.. bagi yang makan babi tak kena pulak...
..sedikit nasihat.. kalo ade gunenye ialah jangan pegi ke Mexico.. Europe dan Middle East .. Amereka ade juga yang kena H1N1.. tp saham tetap main jangan lupe...



kenapa babi ni tak berjangkit selesema babi kat budak kecik matsaleh ni...??

Alasan 2: Rsi dah terlalu OB.. tp apa nak kisah OB can be extended.. Ma dah hook up 200 days .. ni sepatut ok tp tak ok... wave 4 dah nak topup dan take over to wave 5 ke bawah...adekah ia akan jatuh bawah 805 atau 50%fib aje... ni mr market yang tentukan kita tak tak tau.. follow market nanti tak sesat..

alasan 3..4..11 ade sesiape nak tambah...

pendirian aku..pegangan seperti biasa walaupun klci dah jatuh mendadak 2 hari berturut turut isnin dan selasa... kenape jatuh tetiba .. .. aku kukuh dengan pandangan CI nak gi 1000 but its missed 4 mate dari sampai paras tu..996.. tp 4 mate tak berbalui nak menunngu.... 4 mate apeke jadah nak tunggu lagi 4 mate... tp masalaah nye... internal stoc dam MacD still ok.. minggu ni dan depan amat penting...itu aku punye

ps.. hari khamis lepas hai aku geram sangat kat ammb.. aku belah at rm3 pade kamis lepas melantun rm3.14 sakit hati betul tapi hiapteck nampaknye ok it stop at rm0.83


UPDATE 21 APRIL09
hee takutnye semalam CI tibe2 aje Gap down 7 mate tapi sebelum penutup ia menaik dgn strong dan hanye lost 3 mate aje.. klcif lagi terrer ia terus menaik dengan memperdulikan ci yang menjatuh.. kalo macam ni aksi si klcif ni maka bullish la nampaknye pasaran dalam mase terdekat ni ..

dalam pengangngan si Lampi ni.. aku dah buang la Hiapteck dan AMMB semua da samapai PO ..kerena aku tak tahu lg samada pasaran da mula turn bullish atau kini hanye bear market ralli.. minngu ni dan depan amat penting untuk memastikan pasaran dah bertukar haluan atau tidak.. walau pun untung sikit aje tapi cukup la nak sedekah kat rumah orang tua2..
untuk si IJM plnt ni aku akan tunggu nak buat cutloss .. tapi tunggu la dulu .. hee dap dup dap dup hati ni menanti siIJM plnt...dengan nada berdebar..lagi takut..

Walaubagaimane pun aku tetap bertahan at my own game plan yang si CI ni nak gi juge kat 1000 mate.. mungkin silampi ni salah hanye yang betul ialh si market .. dia saje yang hanye dapat memberitahu aku yang tindakan aku da salah.. semua orang.. aku tak nak dengar dan aku hanye nak dengar ialah perkataan MR Market yang berkate pada aku..tu pun kalo aku tak silap menterjemahkan perkataan nombornye..kalo sala cutloss

nak tau berape aku target klcif ni... tapi jangan gelak ok .. klcif nak pegi kat 1029

ps ...menanti dengan penuh debaran la ni.. ape mr market nak buat.. nanti kite sembang panjang lg .. byeeeeetime kase kerane sudi membace

16 april 09
falsamfah lame
I will tell you my secret if you wish. It is this: I never buy at the bottom and I always sell too soon.

~ Baron Rothschild as quoted in Edwin Lefevre's Reminiscences of a Stock Operator


hee geramnye.. aku mesti masuk jugak to join the crowd .. bukan ape hanye sekadar nak having some fun in the sun..takan nak nengok aje..telahan aku yang CI ni nak pegi jua ke 1000 mate agaknye.. to be exact biar mr market ni yang tentukan..

untuk jangka pendek ni semalam aku da beli bende berikut:

AMMB at rm2.7 dan aku jangka ia akan pergi rm3.. untung 30sen aku belah.. cutloss aku aku akan perhati mr.market

Hiaptek at rm0.67 dan kalo reach .80 aku belah dan kalo salah ..cut loss aku biar mr market tentukan..

IJM plant jua aku beli dan taro manyak sikit .. beli at 2.4 dan aku target at rm 3 and cutloss at mr market budi bicara

kenape aku beli
ci akan target nak gi 1000 mate
usd/rm menaik
momentum play
target price what to fall da ok
cpo price nampak menaik aje

tak paya la doa untuk aku.. korang pun tau ape resultnye.. tak menjadi punye
bagaimana la nasib si lampi ni..tengok aje la.. iala si "lampi" ni baru belaja nak berurus niaga dan ape akan terjadi kelak pade silampi dalam short term ni...
tak paya juge wish me luck .. aku ni memang ta de luck..

harap harap aku ni tak jd la macam gambar ni..( yang kucing tu kalo baring wat macam tu nanti gerenti sakit tengkok.. koyok untuk kucing ade ke..)



ps.. sekirenye target price ni tak sampai lg kalo ade corection and its first pull back aku nak beli lg at ma dekat price