iklan

Monday, November 23

knm .. apa da jadi...

kalo tak jadi maka simpan la...

pembelian knm aku tak menjadi ia jatuh dan jatuh.. dulu ada untung sikit tak nak jual dan la ni da tersangkut.. aku tetap akan pegang KNM for the long term play kerana aku yakin harga minyak akan menaik sama seperti gold yang aku pegang la ni..menaik dan menaik la ni.. secara jujurnya pembelian aku adalah berasaskan fundamental minyak dan syarikat tu punya balance sheet yang ok tapi tak la ok sangat.. syarikat ni aku beli kerana kenaikan yang dari 35 sen naik ke 109sen yakni kenaikan 300% menguatkan aku pileh dia dari syarikat lain yang menaik hanya 150% spt tgoff , deleum dan kencana.kenaikan yang aku ckp ni ialah dari bottom yang ia pernah pergi ke top yang dia telah lalui.. knm ni memang gitu kalo naik lebih lebih kalu turun pun lebih lebih.. apa nak buat aku tak jual dek emosi.. aku sesal jugak kerana beli kerana pembelian dulu tu hanya pada fundamental dan ianya tak ikut sistem yang aku telah buat .. ni semua kerana terlau ikut gerak nafsu yang menggoda aku untuk membeli.. hai nafsu kau ni betul la asik nak senang aje.. kerja kuat sikit tak nak..nak senang aje.. langsung tak mau ikut disiplin yang telah aku rancang..

kalau ikut chart ni ianya lama tela suruh aku shorting tapi aku duk beli kat dia.. betul jugak ye kau s/ware.. terer juagk kau meramal

berikut adalah chart knm yang kini dalam downtrend



Adiouss muga ketemu lagi.... thanks for reading