iklan

Saturday, August 13

its true all men made mistakes only a Liar tell the truth

summary
I wasn't always a good investor. Over the past 30 years I've made just about every mistake imaginable.

• Jumped in at the peak
• Jumped out too late
• Bought falling knives
• Doubled down on losers
• You name it, I probably did it.
kali ni mistake ialah  .....now the mistake is Jumped in at the peak


Minggu 33 dari 52dalam tahun 2011



U.S.A terbersin kita da selsema

Kerana teruknye hutang USA maka s/p da tak percaya lgi kekuatan kewangan nya.

Dek kerana ni maka usd teruk terbersin .. dan leleh airnya terkena kat kita.. klci jatuh teruk juga tp kejatuhan tak la teruk sangat... jatuh tetap jatuh tp peratusnya tak la setruk bursa lain termasuk SG





Pileh dulu kaedahnye nye



Ni la resiko menjadi mid term trader ….terpaksa menangung seksa batin yang begitu pedih takutnya .. maklumlah dimana jual beli aku mengikut cycle fasa momentum..

masa perjalan ni kekadang sampai berbulan..



bermulanye disini


Signal aku beli telah berbunyi 10minngu yang lalu .. Takut juga  sistem aku ni ….orang semua jual tp aku dok beli… tak pe lah…  maka kalao salah aku sendiri tanggong…



Emosi takut terus berterusan

Kecut telur dibuatnye.. index dunia jatuh..  

IP paten down dah jadi kat snp.. index ni aku cega bagai nak rak

Kalo iku kaedah aku ia akan jatuh 1170.. ya ia telah jatuh ke paras tu.. memnag benar snp da jatuh lebih bawah dari 1170 .. iaitu ke arah 1118 paras terndah



Lain lain index dunia juga merudum.. semua peramal mengatakn bear telah menguasai arena.. hanya aku sibebal ni duduk pegang lagi dan berkata bullish




Kepala gerabak nya …… klci
Walau apa yang telah menakutkan aku aku tetap hold on ..aku tengok dia nak naik ke arah PO(price objectif) 1650..... itu minima aje
namun terdapat amatt lemah,,, kerana internal stoch nya da lemah begitu jua macd


Namun uptrn line maseh up


Cutloss aku belum trigger lg kalo aku salah... sedang melihat benda ni minngu ni .. kalo aku salah hancur



Klci dari 1524 mata minggu lepas .. minggu ni jatuh pada paras 1483.. jatuh 59 mata dari  minggu sebelumnye ata…kalo dari paras tertingi 1595 dan da jatuh 112 mata

Namun apa pun…. uptrend klci maseh menaik and still intact

Namun Internal Stoch dah negatif dan ni petanda bergelora untuk klci ni dalam tempoh terdekat ni begitu jua macd da jd negatif…


Ni petunjuk arah nye dimana ia akan pergi ….. diusd/rm PO yang aku andai dia nak naik rm 2.85

Minngu kini hege rm 3.0065 dari rm3.014 

Ringgit malaysia dgn usd bertambah da lemah..

Long term uptrnd maseh up..hold on

ammb


PO aku rm6.90
maseh tetap menanti arah PO tu

Minggu ni herga  ke rm6.41 dari rm 6.4  pada minggu lepas

Internal macd dan stoch da negatif

Tren lin mase up



maxis
PO aku target rm 5.95
maseh tetap menanti


Minggu kini hege rm 5.31 darirm 5.39   


sime darby
PO aku ialah rm 10.2
maseh tetap menanti


minggu ini hg rm 8.82 dari rm9.05  


icap
PO aku ialah rm rm2.65
maseh tetap menanti


kini hege rm 2.01 dari rm 2.13

pchem
PO aku belum dapat lihat lagi


maseh lagi mencega.. kerana ia belum lagi out of range
belum lagi membeli


kini hege rm 6.33 dari rm6.85


Tindakan ketika ni
Masa untuk aku mengawal emosi takut


Semua harga saham aku jatuh



sistem diguna pakai
sistem aku adalah adalah dibuat dalam kontek TA saje