iklan

Sunday, July 19

new career

aku ingat aku nak jadi berjaya dengan saham , tapi jangkaan aku salah lagi meleset spt ekonomi yang meleset kini.. setealah aku kaji pendatang blog aku sekadar nak membaca rojak aku yang telah terkenal kini.. semua pembaca blog ni tecari2 resepi rojak buah aku sampai ke new zealand ia telah pergi.. ni bukan aku perasaan tp feedjit ni yang beri tahu aku.. setelah famousnye resepi rojak ni ( sebenarnye ianye bukan resepi rojak aku tp makcik ton yang punye.. da arwah da dia ) aku akan beri tahu lagi satu resepi yang paling aku suke.. aku blaja resepi ni dari sheikh Qadeer semase aku ikut jemaah tabligh kat putrajaya bebaru ni.. kalo pembace cube aku leh gerantee mesti suke punye ..

berikut adalah bebahan nye
1/2 kilo daging
1/2 kilo tulang
dal 2 ringgit atau 1/4 cawan
kari mak siti 20 sen 4 paket
bawang beasr 8 biji
kentang 4 biji jangan kupas kulit
bawang putih 5 ulas
tomato 4 biji
penumis ( jintan cengkeh yang boleh dibeli dalam peket semua ade)
santan 1 biji

sebenarnye ramuan ni untuk dimakan famili yang ade anak ramai 10 orang bagi famili yang sikit boleh la di kurang bebahannye

Ps minta maaf bebanyak aku nak gi toilet tak tahan .. nanti sambung