iklan

Friday, September 26

ucapan selamat hari tak beraya

maka hari raya datang lagi , apa nak ditunggu ia tetap akan datang... kadang kadang ia datang 2 kali dalam setahun .kesian tengok orang melayu termasuk saya berpuasa... namun kerap dan saban tahun berpuasa tapi tak ada datang keseluruh kebaikan kepada kita kecuali lapar dan dahaga .apa tidaknya ahlak memalukan rasuah amat kuat , kuat penipu dan ego tinggi melangit dan tidak kah puasa itu mentarbiah seluruh umat islam agar dapat menzahirkan ahlak yang baik iaitu sabar tawaduk dan berperketi mulia tapi semua tak ada dan kalo ada pada mereka itu pun segelintir . alangkah baik saya mempunyai luhur budi pekerti.
setengah orang yang kini ada kuasa kalo ada beri hadiah maka semua permintaaan boleh kalo tada beri hadiah ( hadiah ta apa itu jawapan penyejuk hati) maka dengan sombong lagi riak menindas orang rendah.orang atasan semua bole tapi orang bawahan mesti ikut undang undang. maka semua undang undang tu sebenarnya untuk orang bawahan dan sekiranya keaadaan ini berterusan maka tidak ragu dimalaysia ini jadi macam india atau indonesia yang kaya melangit wangnya tapi yang miskin merana lagi berlambak dan bersepah tanpa mendapat pembelaan.
kepada t/peng pj aku sumpahkan kau dan celalak kau hendaknya terlalu berlagak mentang mentang ada kuasa dan pada kau ta ada ucapan maaf dari aku sampai kiamat

definasi hadiah dan rasuah sama aje iaitu maksudnya kalo kau tak duduk kat kerusi tu orang nak beri ke kau hadiah.